"Zdobywca 4 wież",  Gorce

Lubań- najkrótszy szlak z Ochotnicy Dolnej

• Góra z dwoma wierzchołkami: wschodnim 1225 m n.p.m.  i  zachodnim 1211 m n.p.m.
  • W 2016 r. powstała tu wieża widokowa, w tym samym roku w ramach tego samego projektu, powstała również wieża na Gorcu, Magurkach i Koziarzu.
  • Wieża ma zabudowane schody, dzięki czemu mogą na nią wejść osoby z lękiem wysokości.
  • Szczyt ten należy do akcji “Zdobywca 4 wież”.
  • Szlak z Ochotnicy Dolnej jest zróżnicowany, jest trochę stromych podejść, ale też kilka wypłaszczeń, na których można odpocząć.
  • Jeśli chcesz się wybrać na Lubań z Przełęczy Snozka- już kiedyś opisałam ten szlak tutaj.

TRASA: Oś. Lubańskie w Ochotnicy Dolnej- Pod Lubaniem- Wieża widokowa Lubań

CZAS: Przemarsz w obie strony zajął mi 2:36 h

ODLEGŁOŚĆ: 9,52 km wg zegarka

PARKING: Nieoficjalny, na poboczu wąskiej drogi, na końcu osiedla Lubańskiego. Link do osiedla: https://goo.gl/maps/BeFuSSw955Df43HPA

Chcąc skrócić sobie szlak, nie parkuje pod Kościołem w Ochotnicy Dolnej, tylko skręcam z drogi głównej w Osiedle Lubańskie, mijam noclegi “Pokoje pod Lubaniem” i podjeżdżam jeszcze kawałek. Po lewej stronie jest zatoczka i tam zostawiam samochód.

Z Osiedla Lubańskiego podchodzimy, świetnie oznakowaną ścieżką, by dojść do niebieskiego szlaku na Lubań. Tego fragmentu nie zawiera poniższa mapka.

Z Osiedla Lubańskiego podchodzimy za czerwonymi strzałkami do szlaku na Lubań.

Podejście do szlaku zajmuje kilka minut.

Niebieski szlak prowadzi Nas na sam szczyt.

Widać cel wędrówki- wieże widokową na Lubaniu.

Docieramy do Skrzyżowania pod Lubaniem. Stąd wg drogowskazu jeszcze 20 min marszu.

Idziemy równo z żółtym szlakiem, który na Lubań prowadzi z miejscowości Kluszkowce.

Tutaj wędrujemy chwilę płaską ścieżką, lecz niech Was to nie zmyli. Najcięższe podejście tego szlaku przez Wami.

Jeśli nie chcecie aż tak mocno piąć się w górę, szczególnie zimą, kiedy to bywa ciężej- można odbić w prawo, w żółty (dłuższy) szlak i dojść na Lubań od strony bazy namiotowej Pod Lubaniem. Mapka obejścia poniżej.

Nie mogąc się doczekać widoków z wieży, od razu znajdujemy się na jej ostatniej platformie.

Z wieży widokowej na Lubaniu możemy podziwiać przepiękną panoramę m.in. na Gorce, Tatry, Beskid Sądecki, Beskid Wyspowy, jak również Babią Górę i Jezioro Czorsztyńskie.

Lubań to już ostatni szczyt do akcji: “Zdobywca 4 wież”. Z wielką radością przybijam pieczątkę na wieży.

Na wprost frontu wieży znajduje się baza pod Lubaniem. Jak wędrowaliśmy z Przełęczy Snozka- właśnie z tamtej strony szliśmy.

Z czterema pieczątkami, uśmiechami na twarzach- wracamy tym samym szlakiem.

W tym miejscu schodzimy z niebieskiego szlaku, podążając za czerwonymi strzałkami prosto na osiedle Lubańskie w Ochotnicy Dolnej.