Beskid Wyspowy

Kamionna – nowa wieża widokowa w Beskidzie Wyspowym

• Szczyt Kamionna (801 m n.p.m) w Beskidzie Wyspowym.
  • 05.01.2024 oficjalnie oddano do użytku wieżę widokową, dzięki czemu niewidokowy szczyt zyskał przepiękną panoramę na Pogórza, Beskidy, Gorce, a nawet Tatry. Widać również Kraków.
  • Na szczyt możesz dotrzeć w różnych stron, ja polecam Ci szlak z miejscowości Żegocina.
  • Szlak jest idealny dla całej rodziny.

TRASA: Żegocina – Kamionna

ODLEGŁOŚĆ: 4,1km w jedną stronę

CZAS: ok. 1:30h w jedną stronę

PARKING: Pod kościołem, pinezka w Google: parking

Parkując samochód pod kościołem, idziemy dalej za główną drogą ok. 400m, mijając kościół, urząd gminy, hotel “Hexe”, po czym skręcamy w prawo, w boczną drogę. Na ogrodzeniu zawieszona jest tabliczka z nazwą szczytu. Od tej pory zaczynamy podejście asfaltem, który nie należy do najciekawszych odcinków szlaku. Mijamy domostwa maszerując ok. 1,2km.

Przy tym budynku odbijamy lekko w prawo, zbaczając z asfaltu. Kierujemy się w stronę lasu.

Maszerujemy cały czas za żółtymi znacznikami.

Szlak jest łatwy, jest kilka podejść, ale nie sprawiają one trudności. Po drodze nie ma widoków, ale jest za to ładny las.

Na końcowym odcinku szlak żółty, którym podążamy łączy się z niebieskim. Mijamy górną stację wyciągu narciarskiego i już ostatnie kroki dzielą nas od szczytu.

Wieża widokowa ma 29m wysokości

Jakie są z niej widoki?

Tylko spójrzcie!

Przy dobrych warunkach pogodowych doskonale widać Kraków, Podgórze Wielickie, Gorce, Babią Górę, Beskid Sądecki, Makowski, Wyspowy a nawet Tarty.

Tabliczka z nazwą szczytu i miejsce do biwakowania znajduje się nieopodal wieży, w kierunku Pasierbieckiej Góry. Przy samej wieży również jest miejsce do siedzenia.

Szlak jest bardzo przyjemny, idealny na spacer dla całej rodziny!