Beskid Wyspowy

Ciecień- niepozorny szczyt i Polana paralotniarzy

• Ciecień ma 829 m i leży na północnym krańcu Beskidu Wyspowego
  • Szczyt jest w pełni zalesiony, lecz wystarczy podejść kawałek dalej, by móc podziwiać widoki
  • Południe Krakowa i szlak z Wiśniowej dzieli jedyne 40 km
  • Szlak jest krótki, dzięki czemu nie trzeba całego wolnego dnia
  • Na Ciecień prowadzi kilka szlaków: ze Szczyrzyc, Skrzydlanej czy Wierzbanowskiej Przełęczy, jak i z Wiśniowej. I to właśnie z tej ostatniej miejscowości znajdziesz opis szlaku w tym wpisie.

TRASA: Wiśniowa – Ciecień – Polana paralotniarzy – Pod Cietniem – Wiśniowa

CZAS: Pętelka ok. 2 h

ODLEGŁOŚĆ: 6 km

PARKING: W Wiśniowej koło Kościoła i cmentarza znajdują się parkingi. Ja podjechałam wyżej i zaparkowałam na poboczu przy samym rozwidleniu szlaków, przy znaku zakazu wjazdu, który nie dotyczy mieszkańców. Natomiast zmieszczą się tam dwa, może trzy samochody. Najbezpieczniej jest zostawić samochód na sporym i bezpłatnym parkingu tu: https://goo.gl/maps/PycnpmjMGN389GcT6. Z tego parkingu początek szlaku to droga asfaltowa.

Maszerujemy zielonym szlakiem, fragmentem Głównego Szlaku Beskidu Wyspowego (GSBW). Zależnie z którego miejsca zaczniesz wędrówkę, miniesz z lewej strony dojście szlaku żółtego- pętle, którą proponuje kończy się właśnie w tym miejscu. Początkowo maszerujemy betonowymi płytami, po czym wchodzimy do lasu, który prowadzi na sam szczyt. Ścieżka pnie się w górę, ale jest też sporo wypłaszczeń.

Na szczyt docieramy bardzo szybko, to jedyne 2,1 km do pokonania od miejsca rozwidlenia szlaku żółtego i zielonego, gdzie zaparkowałam.

Ciecień jest w pełni zalesionym szczytem, nie dostrzeżemy z niego pięknych panoram, ale! Wystarczy podejść ok. 100m w stronę Kasiny Wielkiej niebieskim szlakiem.

Polana Wielkie Pole, zwana Polaną paralotniarzy

Miejsce miłośników lotów paralotnią, to stąd paralotniarze startują. Miałam to szczęście, że w piątkowy poranek dwie osoby stąd startowały.

Panorama na Beskidy z Polany paralotniarzy! Obejmuje ona Beskid Wyspowy, Makowski (zwany też Beskidem Średnim lub Myślenickim) oraz Żywiecki.

Przy dobrych warunkach pogodowych widać Babią Górę oraz Pasmo Lubomira i Łysiny. Bliżej Wierzbanowską Góra, Lubogoszcz, Szczebel jak i Luboń Wielki.

Następnie wracamy w stronę szczytu i idziemy w stronę Księżej Góry, potem odbijamy w lewo za niebieskim szlakiem.

By dojść na Księżą Górę należy iść dalej niebieskim szlakiem, by potem odbić z lewo w nieoznakowaną ścieżkę. Księża Góra tak jak i Ciecień jest zalesiona. Kiedyś stała tam wieża widokowa. Jeśli kierujesz się na parking, to w tym miejscu należy skręcić w lewo, w żółty szlak.

Następnie wchodzimy na drogę asfaltową, którą dochodzimy do miejsca, z którego rozpoczynaliśmy wędrówkę.