Beskid Mały

• 922 m n.p.m
  • Szczyt we wschodniej części Beskidu Małego
  • 15 min od Schroniska PTTK znajduje się szczyt
  • Wychodzimy łatwym szlakiem białych serc z Rzyki- Jagódki, alternatywnym do czarnego szlaku, który jest krótszy, lecz w ogóle nie widokowy i trudniejszy

TRASA: Rzyki – Skrzyżowanie przy Szlaku Białych Serc – Skrzyżowanie przy schronisku Leskowiec – Schronisko PTTK Leskowiec – Leskowiec – powrót tą samą trasą

CZAS: 2h 30 min w obie strony

ODLEGŁOŚĆ: 6,6 km w obie strony

PARKING: Wyznaczony, płatny- właściciele mieszkają na przeciwko parkingu. Link do parkingu: https://goo.gl/maps/P4A4oLDdGHA64wzJ6

Za przystankiem skręcamy w prawo w szutrową drogę i po chwili, z prawej strony znajduje się parking.

Parking znajduję się przy samym wejściu na szlak. Maszerujemy szlakiem białych serc.

Pierwszy raz byłam na tak oznaczonym szlaku. Dlaczego prowadzą nas białe serca? Są one upamiętnieniem górskich wędrówek św. p. Karola Wojtyły. Szlak ten prowadzi do Sanktuarium Ludzi Gór na Groniu Jana Pawła II.

Szlak jest bardzo łatwy, z jednym niewielkim podejściem na początku. Jest to super miejsce dla początkujących, rodzin z dziećmi, osób starszych i wszystkich, którzy chcą się przejść w niewymagającym terenie.

Z prawej strony wzdłuż słupów przebiega czarny szlak. My maszerujemy szlakiem białych serc, trzymając się lewej ścieżki.

Nie zabrakło widokowych miejsc. Przy dobrej pogodzie można dostrzec Skawinę i Kraków.

Po przyjemnym spacerze po Beskidzie Małym docieramy pod Schronisko PTTK na Leskowcu.

W Schronisku znajdują się 32 miejsca noclegowe oraz bufet z domowym jedzeniem.

Kawałek powyżej schroniska znajduje się Groń Jana Pawła II.

Wokół Schroniska znajduje się wiele miejsc siedzących.

Po krótkiej przerwie idziemy jeszcze 800m na szczyt, mijając borówkowe pola.

Ze szczytu rozciąga się panorama na Beskid Wyspowy, Gorce, Beskid Makowski, Tatry oraz Beskid Żywiecki. Widoki na zachód i północ zasłaniają drzewa.

Wracamy tym samym szlakiem białych serc.

Pocztówka z Beskidu Małego.